ing.Dan Erceanu

ing.Dan Erceanu

vineri, februarie 11, 2011

Vrei un proiect ieftin ca sa economisesti bani?

N-am mai scris nimic de foarte mult timp. As vrea insa sa sparg gheata pe anul asta cu un post nou despre partea de proiectare a unei case si cat de importanta cred eu ca este ea in economia constructiei.
Atunci cand nu stii nimic despre cum sa-ti construiesti o casa, incepi sa te documentezi. Iar primul lucru pe care vrei sa-l afli este pretul constructiei. Numai ca fara un proiect este ca si cum ai vrea sa stii cat te costa sa-ti cumperi masina, fara sa stii ce model vrei. Exista un pret estimat pentru metrul patrat construit, insa el poate diferi, in functie de calitatea si cantitatea materialelor din proiect. Cu cat proiectul este mai complet, cu atat estimarile de orice natura privind constructia vor fi mai exacte.
Greseala cea mai mare este aceea ca foarte multi considera proiectul casei prea putin important. De fiecare data cand prietenii imi cer un sfat despre pretul casei pe care si-o doresc, cer detalii despre proiect, pentru a-mi face o parere, si aproape mereu mi se raspunde la modul: “proiectul este unul normal, nimic iesit din comun… am vazut unul care ne place la cineva si o sa vorbim cu el”.
Am prieteni care in ciuda sfaturilor mele de a plati un proiect la care arhitectii sa lucreze bazandu-se pe forma si pozitionarea terenului, dar si pe ceea ce-si doresc ei ca viitori proprietari de la casa, au preferat sa dea 1000 – 1500 de lei pe cateva planse ale unui proiect deja facut pentru altcineva. Normal ca marea parte a proiectelor de acest fel sunt incomplete si lipsite de detalii de executie foarte importante. Mai mult, te poti trezi cu spatii vitrate foarte mari pozitionate catre nord sau catre vecinatati spre care ar fi trebuit sa fie asezate geamurile de la baie. Asta nu aduce decat disconfort, plus multi bani si nervi consumati.
Da, un proiect muncit de la zero este mai scump si poate dura ceva timp pana se realizeaza, insa este ultimul lucru la care trebuie sa te gandesti daca vrei sa scutesti bani construindu-ti casa bine. Din pacate insa, priectul trebuie platit la inceput si de obicei costurile de proiectare nu sunt luate de multi in calcul atunci cand isi bugeteaza cheltuielile, de aici si tendinta de a plati cat mai putin pe proiect, pentru a ramane in interiorul unui buget stabilit eronat, care oricum va fi cu mult depasit. De multe ori TOCMAI din lipsa unui proiect bine pus la punct.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu