ing.Dan Erceanu

ing.Dan Erceanu

luni, septembrie 07, 2009

CONSTRUIM SINGURI DAR CUM? serial de constructii -episodul urmator)



Raspuns la e-mailul unui proprietar si detinator de santier de casa din Bucuresti:
"Multumesc pentru raportul profesionist. Il voi folosi pentru a solicita constructorului sa repare ceea ce se mai poate repara.
Daca nu ar fi a doua oara cand am de a face cu o echipa (?!) de constructori, as spune ca am avut mana proasta cand am batut palma cu acestia. Macar pe cei de acum nu-i scoate soacra-mea de la sectia 7. In fine, astia sunt meseriasii nostri. Nu sunt ei vinovati ci proiectantul care a avut "nesimtirea" sa puna stalpii pe aceeasi axa!
In plus fata de ce ati scris Dvs. in raport am mai observat o deficienta care ma deranjeaza foarte tare. La zidul dintre camera dreapta fata si casa scarii exista o portiune de aproximativ 1 - 1.5 m patrati prin care vad "dincolo". E limpede ca nu au umplut locasul de mortar dintre caramizile respective, acest lucru afectand atat rezistenta cat si izolarea termica, fonica, etc. Noroc ca e vorba de un perete interior. Acum stau si ma intreb: la peretii exteriori cum o fi ? Acolo nu pot sa vad, caramizile respective (cele de 30 cm) au nut si feder care m-ar impiedica sa vad ca lipseste umplutura de mortar.
Macar acum stiu ce am de facut la etaj: dupa ce pun un rand de caramida ma cheama sa verific, altfel dau totul jos.

Acum stau cat mai mult cu ei, sa ma asigur ca fac ceea ce trebuie, iar cu ajutorul Dvs. sper sa reusesc sa duc constructia spre final intr-un mod corect.
Raspuns :
1)observ in scrisul dvs.o anumita ciuda justificata nu pentru "mina proasta" cu care "va
laudati" ci cred pentru banii pierduti;vreau sa va imbarbatez intr-un fel, cu toate ca mi-am dat seama ca sunteti destul de inteligent ca sa nu va dati seama ca aportul meu este de ridicare a moralului initial dar nu se va opri la numai atit;
-o sa va dau totusi o veste buna:o sa incerc,totusi sa fac mai mult de atit:
o sa fiu alaturi de dvs. pe tot parcursul lucrarilor cu ceea ce lipseste in momentul actual
(dar si in trecut):vigilenta de a semnala greselile acestor constructori de ocazie si cu ajutorul dvs. sa le retezati "avintul"-eventual sa-i dati chiar si afara(singurul leac in astfel de cazuri care au aparut din pacate si-n pozele lucrarii dvs.).consemnez una din primele concluzii sanatoase a dvs.,si anume:astia-s meseriasii (nu ai nostrii ci ai nimanui- nota redactorului)ei alaturi de proiectantul cu mica greseala a lui ,alaturi de fostul Diriginte
de la etapa trecuta care nu l-a tras de mineca pe proiectant sa refaca calculele si pe contructor sa se opreasca la timp;(nesimtirea sau lipsa de atentie si de experienta este peste tot- este invizibila initial dupa care explodeaza ca o bomba cu efect intirziat si devastator exact acolo unde i-l doare pe Investitor mai mult -"in buzunar"); 3) in legatura cu zidaria fotografiata este caz aproape patologic ;tocmai am avut un "scandal" cu o firma de constructii care lucreaza zidarie in Domnesti care a fost oprita si pentru acest considerent de subsemnatul;exista solutia salvatoare si in aceasta directie folosind termosistemul dupa un strat de mortar aplicat zidariei(asta la exterior);
acolo se va cere echipei de zidari o atentie mai mare la corectitudinea aplicarii stratului de mortar si klebber;in zidaria de 30 cm exterioara credeti ca s-a pus mortat in capul blocului de ceramica cind a fost montat in federul celeilalte;eu ma indoiesc;
4) destul cu picuratul veninului in inima dvs.-eu imi voi tine promisiunea daca si dvs. imi veti promite ca nu-i veti lasa pe cei dela firma care va construieste casa ca sunt de neinlocuit si vor sta in santierul asta pina trece iarna;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu