ing.Dan Erceanu

ing.Dan Erceanu

sâmbătă, octombrie 10, 2009

CONSTRUIM SINGURI DAR CUM? serial de constructii


Ca sa nu aiba cineva impresia ca daca contractezi o firma nu exista probleme, o sa va povestesc cel mai neplacut lucru care mi s-a intamplat mie pana acum la constructie, imediat dupa ce am turnat cota zero. Atat noi, cat si contructorul eram fericiti pentru ca facuseram inca un pas important, asa ca ne-am relaxat putin. Seful de santier a plecat acasa, ca nu mai plecase cam de mult, iar eu n-am mai trecut pe acolo vreo 2 zile, pentru ca mi s-a spus ca raman doar 3 fierari care vor fasona cateva zile fierul pentru stalpi. Toate bune… Cand am revenit la constructie, vedeam de la departare cativa stalpi chiar ridicati pe pozitie si pregatiti pentru turnare. Totul parea ca prinde contur din ce in ce mai bine, numai ca pe masura ce ma apropiam, mi se parea tot mai tare ca unul dintre stalpi nu se afla acolo unde stiam eu ca trebuie sa fie. Mi-am zis ca este o iluzie, ca doar nu pleca un stalp de la pozitia lui, nu? Cand am ajuns langa el, incercand sa-mi dau seama ce e in neregula, unul dintre muncitori vine fericit la mine si-mi spune: “L-am taiat cu flexu’ sefu’ si l-am mutat un metru’ juma’ mai incolo, ca nu va incapea usa!”. Va dati sema ce soc a fost pentru mine sa aflu ca un stalp, care fusese verificat de zeci de ori atat de structurist cat si de dirigintele de santier, a fost retezat de la baza betonului, date 8 gauri cu bormasina si infipt “un metru juma’ mai incolo”! Ma uitam si nu credeam! Bineinteles ca a iesit un scandal destul de mare, ca a doua zi de dimineata erau toti sefii acolo si ca in urma unui brainstorming cu structuristul si cu dirigintele de santier problema s-a rezolvat. Frumos, nu? :)

Ca sa fiu sincer, am aflat ca avusesem si eu o vina in chestia asta. Adica exista o neconcordanta intre planul de arhitectura si cel de structura, o neconcordanta de care stia toata lumea numai acel muncitor nu. Toti stiau ca la aceasta faza se lucreaza numai dupa planul de structura, numai acel muncitor nu. Vina mea este ca nu am luat acel plan de arhitectura vechi de acolo. L-am lasat intr-o punga sa zaca in baraca. Numai ca el a fost gasit si cineva s-a gandit sa-mi redecoreze casa… :)

Sfatul meu: nu lasati la santier planuri vechi, care au suferit modificari, doar din considerentul ca toata lumea stie de ele. Dupa cum vedeti, niciodata nu stie toata lumea de ele… :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu